1. Laadi jostain valitsemastasi tuotteesta kolme vaihtoehtoista Adwords-mainosta.
Zalando-saappaat
"Laadukkaat talvisaappaat Zalandolta
- Suurin valikoima, uusimmat merkit"
"Edullisimmat saappaat Zalandolta!
- Ilmainen toimitus ja palautus"
"Tyylikkäimmät saappaat Zalandolta
- Uusimmat tuotteet, jokaiseen tarpeeseen!"
 
2. Pohdi, millä hakusanoilla mainosten tulisi hakukoneessa näkyä. Pohdi myös sitä, minkälaiselle sivulle mainoksen klikkaaja ohjataan ja mitä siellä pitäisi tapahtua.
- Hakusanoja: Saappaat, talvisaappaat, edulliset saappaat, tyylikkäät saappaat, uusimmat kengät, muodikkaat kengät...
- Klikkaaja ohjataan sivulle, jossa pääsee selaamaan tuotteita ja sitä kautta tilaamaan valitsemansa tuotteen/tuotteet.
 
3. Entä jos haluaisit mainostaa samaa tuotetta Facebookissa? Miten kohdistaisit kyseiset mainokset käyttäen Facebookin mainostyökalua?
- Facebook-käyttäjien tykkäysten perusteella voisi kohdistaa mainoksen oikeille ihmisille ja oikeita sanoja käyttäen. Esimerkiksi tarjouksia selaava facebook-käyttäjä voisi kiinnostua alennuksista tai tarjouksista.
 
4. Mitä ongelmatilanteita em. mainostamisen tapoihin liittyy ja mitä ratkaisuja näihin ongelmiin on?
- Mainoksia on niin paljon, että kuluttaja voi helposti kyllästyä jatkuvaan mainontaan ja estää mainokset. Mainoksen tulisikin olla kiinnostava ja kohdistettu oikeille ihmisille.
- Mainokset voivat olla usein samankaltaisia ja/tai toistaa itseään, joten oman mainoksen tulisi erottua joukosta jollakin tavalla.
- Mainoksien tulisi olla näkyvillä kaikilla laitteilla, joissa internetyhteys.